БИБЛИОТЕКА ДРУШТВО И НАУКА

Библиотека Друштво и наука обухвата неколико едиција. У њој се објављују дела из области социјалне и политичке мисли и широког поља друштвених и хуманистичких наука: антропологије, етнологије, медијских студија, историје, културологије, политикологије, примењене етике, психологије и социологије.

Друштво и наука
Друштво и наука
О БИБЛИОТЕЦИ
УРЕДНИЦИ БИБЛИОТЕКЕ
Славиша Орловић, Петар В. Арбутина, Гордана Милосављевић Стојановић, Јово Вукелић, Зорица Видовић Паскаш, Илија Вујачић (од 2005. до јула 2013), Тања Мишчевић (од октобра 2008. до 2012), Бошко Мијатовић (од септембра 2008. до 2013), Радован Биговић (1956–2012) – (уредник од 2008. до маја 2012)
Затвори
ФИЛОЗОФСКО-ТЕОЛОШКА ЕДИЦИЈА

УРЕДНИЦИ: Радован Биговић (1956–2012) - уредник од 2008. до краја маја 2012. године, Славиша Орловић (актуелни уредник)


У оквиру Филозофско-теолошке едиције објављујемо дела која се баве граничним питањима науке, филозофије и теологије, пре свега репрезентативним делима из тих области. Заступљени су аутори који већ уживају значајан углед код нас и у свету, а настојимо да публикујемо и радове млађих аутора који се истичу озбиљним и квалитетним радом и оригиналношћу.


ПРАВОСЛАВЉЕ И МОДЕРНОСТ
ПРАВОСЛАВЉЕ И МОДЕРНОСТ
Зоран Крстић
прво издање, 2012, 13 х 20 цм, 240 стр., броширан повез, ћирилица
ISBN 978-86-519-1286-6
440,00 РСД
330,00 РСД

Основна тема којом се, директно или индиректно, баве готово сви текстови у књизи јесте указивање на значај и утицај друштвених околности на нашу религиозност. Друштвени контекст за хришћане добија на важности због чињенице да је деценијама све секуларнији, стварајући нам озбиљне проблеме у разумевању сопственог хришћанског идентитета. Данашњи се хришћанин најчешће налази у процепу између две понуде – оне хришћанске и друге, секуларне, што га уводи у озбиљна егзистенцијална искушења избора који није лак, а често је и погрешан. У таквој ситуацији један проценат верника одлучује се на идеализацију прошлости и демонизацију модерности. Другим речима, одлучује се на бекство од историје и из историје и ламентирање над духом времена. На нивоу теологије то значи затварање у сопствене духовне, научне, појмовне, језичке, институционалне и сличне оквире који нити узимају у обзир ширу друштвену позадину, нити кореспондирају са њом.

Сматрам, такође, да одговоран задатак новог разумевања и повезивања Цркве и савременог друштва може и треба да изврши практична теологија, као она која се занима за веру доживљену и остварену не само на личном и еклисијалном (премда, наравно, и то), већ и на друштвеном плану, пошто директно подразумева и одређену праксу.

Comodo Verified by VISA MasterCard SecureCode Banca Intesa Beograd
©2009 - 2019 — Службени гласник РС