БИБЛИОТЕКА КЊИЖЕВНЕ НАУКЕ

Библиотеку Књижевне науке чине колекције сврстане у оквиру Књижевне теорије и Књижевне историје. На тај начин Службени гласник попуњава огромну празнину у српском издаваштву новијег времена, која је настала после гашења фундаменталних библиотека српске културе као што су Књижевност и цивилизација, Сазвежђа, Књижевни погледи и многих других. Намера је да се објављују најзначајнија остварења светске књижевнотеоријске мисли – дела која припадају традицији а у много чему су битно одредила контекст модерне науке о књижевности, и остварења настала у новијем времену, и она која се намећу својом изузетном иновативношћу. Наравно, и оно што је модерно у српској науци о књижевности, а део је традиције, и оно што је новина чиниће ову библиотеку вишеструко занимљивом (то јест од најстаријих а значајних, па све до најновијих/најмлађих који стварају неку нову научну традицију).

Књижевне науке
О БИБЛИОТЕЦИ
УРЕДНИЦИ БИБЛИОТЕКЕ
Гојко Тешић, Милка Зјачић Аврамовић, Маја Живковић / Ранији уредници: Наташа Марковић
Затвори
Колекција ЗНАК

ОСНИВАЧ И УРЕДНИК: Гојко Тешић


Знак је нова српска модерна књижевнотеоријска библиотека... Створена је с намером да надомести недостатак капиталних Нолитових библиотекa Књижевност и цивилизација (уредник Јован Христић) и Сазвежђа (уредник Милош Стамболић) и Просветине – Књижевни погледи. Поред појединачних ауторских остварења колекцију обогаћују тематске хрестоматије и антологије теоријске мисли од антике до данашњих дана, потом велики зборници о појединим темама модерне књижевне науке. Посебан сегмент овог пројекта чиниће колекција Словенска књижевна мисао у којој ће бити представљене све словенске културе. Знак ће обухватити неколико серија посвећених најзначајнијим методолошким концепцијама у словенском поетичком простору (руском формализму, чешком структурализму, руској семиотици, Њитранској школи књижевне комуникације итд.), али и остварењима у ширем европском/светском контексту.Колекција Знак постаће тако и антологија модерне словенске/европске књижевне мисли...

НАРЦИСОВ ПАРАДОКС
НАРЦИСОВ ПАРАДОКС
Тихомир Брајовић
прво издање, 2013, 13,5 х 20 цм, 412 стр., броширан повез, латиница
ISBN 978-86-519-1733-5
1.210,00 РСД
1.029,00 РСД

Спајајући у својој самопоседнутој контемплацији тело и реч, чулно и натчулно, фасцинацију овоземаљском, физичком лепотом и опсесију жељеном представом те лепоте, Нарцис у извесном смислу присваја и орфејски „синкретично“ песничко наслеђе, лишавајући га тек његове езотеријско-мистичне, „оностране“ димензије и саображавајући га неотклоњиво профаном, „овострано“ настројеном духу модерности. Овако представљен, као онај који у културноисторијском „одјекивању“ надраста митски образац и у много чему постаје оличење модерног човека и његових контроверзи, Нарцис би можда заиста могао да буде прихваћен и као својеврсни Еверyман нашег доба. Доконајући пре свега о сопственој „суштости“, а не о орфејски хипостазираним „суштаствима“ света и покретачким принципима универзума, овај профани Нарцис појављује се, дакле, као парадигматска фигура модерног стања свести и, исто тако, модернистички појмљеног гледања на свет, у смислу тек субјективно спознатљиве и одредљиве мере свих ствари.

Престижна награда „Сретен Марић“ за најбољу есејистичку књигу у 2013. и 2014. години, припала је Тихомиру Брајовићу за књигу Нарцисов парадокс.

Comodo Verified by VISA MasterCard SecureCode Banca Intesa Beograd
©2009 - 2020 — Службени гласник РС