БИБЛИОТЕКА УМЕТНОСТ И КУЛТУРА

Уметност и култура је жанровски и поетички најбогатија библиотека Службеног гласника. Иако све Гласникове књиге посредно припадају овој библиотеци, она је окренута ка истраживању традиционалних имодерних, апострофирању актуелних и препознавању нових тенденцији у уметности и култури. Оригинални ауторски и уреднички приступ, избор тема и дела, провокативност и иновативност, отварање нових перспектива писања и читања само су неке од карактеристика које ову библиотеку чине јединственом не само унутар српског говорног подручја, већ и шире.

Уметност и култура
Уметност и култура
О БИБЛИОТЕЦИ
УРЕДНИЦИ БИБЛИОТЕКЕ
Петар В. Арбутина, Никола Вујчић, Гордана Милосављевић Стојановић, Миодраг Раичевић, Наташа Марковић, Милка Зјачић Аврамовић, Маја Живковић, Татјана Чомић, Гојко Тешић, Бранко Кукић, Владимир Кецмановић, Александар Гаталица
Затвори
Колекција УМЕТНОСТ У ТЕОРИЈИ И ИСТОРИЈИ

УРЕДНИЦА: Милка Зјачић Аврамовић



ШИРОМ ОТВОРЕНИХ ОЧИЈУ
ШИРОМ ОТВОРЕНИХ ОЧИЈУ
Есеји о уметности
Џулијан Барнс
превео Никола Крзнарић, прво издање, 2017, 20 х 24 цм, 224 стр., броширан повез, латиница
ISBN 978-86-519-0051-1
1.760,00 РСД
1.496,00 РСД

Збирку есеја Широм отворених очију Џулијана Барнса отвара студија о Жерикоовој славној слици „Сплав Медузе“, која, свакако у другачијем контексту, чини део његовог романа/збирке прича Историја света у 10 ½ поглавља. Стратешки смештен на почетак књиге овај текст поставља оквир за низ Барнсових студија о сликарима, које су првобитно објављиване у престижним часописима (Modern Painters, London Review of Books...). Говорећи о Жерикоу Барнс даје јасан преглед наративне потке, политичког контекста настанка његове најпознатије слике и поетичких стремљења самог творца овог ремек-дела. У сличном духу, у равнотежи поузданих података и књижевне инспирације, дати су и остали есеји у овој књизи.

Темељно, динамично, књижевним стилом који плени, Барнс приближава личности и дела уметника XIX и XX века. Његово писмо одише острвском елеганцијом, високим степеном ненаметљиве духовитости и обиљем података. Усредсређен превасходно на француско, али и британско сликарство новије епохе, Барнс премошћује период бурних трансформација ликовног језика – од Жерикоа, Курбеа и Делакроаа на почетку, преко Бонара и Сезана, све до мајстора који би се мање или више могли сматрати нашим савременицима – Олденбурга, Лусијана Фројда или Хоџкина.

Барнсови текстови о ликовним уметницима, непорециво савремени, чувају и понешто од духа старовремских есеја: они одишу вером у мисију сликарства и читаоца који живи у епохи свеопште лакоће и површности, подсећајући да велика уметност настаје у пресеку радозналости, знања, интуиције и духа...

Милета Продановић

Verified by VISA MasterCard SecureCode Banca Intesa Beograd
©2009 - 2018 — Службени гласник РС